Jak przenieść numer telefonu do nowego operatora?

Jak przenieść numer telefonu?

Jeżeli nie jesteś zadowolony z usług swojego operatora telefonicznego, to bez problemu możesz zmienić ofertę na bardzie korzystną u innego dostawy, bo procedura nie jest skomplikowana.

Obecnie zmiana operatora telefonicznego nie wiąże się ze zmianą numeru, a możesz sporo na tym zaoszczędzić.

Przeniesienie numeru telefonu do nowego operatora 

Na początku sprawdzasz oferty i wybierasz tą najbardziej korzystną dla siebie.
Uwaga! Dokładnie porównaj oferty operatorów.
Trzeba będzie sprawdzić wysokość abonamentu lub wymaganą kwotę doładowań karty. Warto też dowiedzieć się, ile darmowych minut wliczono w abonament, a także ile będzie Cię kosztowała minuta rozmowy oraz wysłanie esemesa.

Zdarza się, ze operatorzy dają też inne bonusy np. możliwość tańszej lub darmowej rozmowy z wybranymi numerami. Te porównania będą podstawą do wybranie najbardziej korzystnej dla Ciebie oferty.

Wypełniasz wymagane dokumenty

W tym celu należy udać się do biura obsługi nowego operatora telefonicznego.

Będziesz musiał podpisać:
  • wniosek o przeniesienie numeru telefonu;
  • nową umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych;
  • pełnomocnictwa, które pozwoli nowemu operatorowi przeprowadzić dalszą procedurę w Twoim imieniu (m.in. złoży za Ciebie rezygnację z poprzedniej umowy).
Uwaga! Pełnomocnictwo nie musi być przez Ciebie podpisane, gdy chcesz osobiście zrezygnować z usług. W takiej sytuacji udajesz się do biura poprzedniego operatora telefonicznego i składasz wypowiedzenie umowy. Musisz dostać od niego zgodę na przeniesienie numeru.

Czekasz na rozpatrzenie wniosku o przeniesienie numeru telefonu

Operator komórkowy ma na to:
  • 6 godzin roboczych, gdy wniosek został złożony osobiście w biurze;
  • 3 dni robocze, gdy wniosek został złożony w innych sposób np. przez Internet.
Operator stacjonarny ma na to:
  • 1 dzień roboczy, gdy wniosek został złożony osobiście w biurze;
  • 14 dni roboczych, gdy wniosek został złożony w innych sposób.

Uruchomienie usługi przez nowego operatora telefonicznego

Gdy zgoda zostanie wydana, to nastąpi przeniesienie numeru telefonu. Potrwać to może 1 dzień roboczy dla telefonu komórkowego i 7 dni roboczych dla stacjonarnego. Można też wyznaczyć późniejszą datę.
Uwaga! Musisz sprawdzić, czy nie masz żadnych zaległych rachunków, bo gdy nie uregulowano opłat, to operator może odmówić zgody na przeniesienie numeru.
Gdy będziesz wybierał się do nowego operatora, to zabierz ze sobą dowód osobisty (będzie konieczny do podpisania umowy) oraz,ostatni rachunek (niektóre firmy tego wymagają).
Uwaga! Przeniesienie numeru telefonu nic nie kosztuje, operatorzy nie mogą pobierać za to opłat. Jeżeli będziesz miał problemy, to zadzwoń na infolinię Urzędu Komunikacji Elektronicznej - 801-900-853.

Komentarze

Czytaj także...