Dla kogo zasiłek rodzinny i w jakiej wysokości? Zasady w 2026 roku Zasiłek rodzinny w 2026 roku wynosi 95 zł, 124 zł albo 135 zł miesięcznie na dziecko – zależnie od jego wieku. Podstawowe kryterium dochodowe wynosi 674 zł miesięcznie na osobę w rodzinie, a jeżeli członkiem rodziny jest dziecko z odpowiednim orzeczeniem o niepełnosprawności – 764 zł. Przekroczenie tego progu nie zawsze oznacza utratę świadczenia, ponieważ działa mechanizm „złotówka za złotówkę” . Zasiłek rodzinny może być dodatkowo powiększony o dodatki, m.in. z tytułu rozpoczęcia roku szkolnego, wychowywania dziecka w rodzinie wielodzietnej, samotnego wychowywania dziecka czy kształcenia i rehabilitacji dziecka z niepełnosprawnością. Zasiłek rodzinny 2026 – kwoty i progi dochodowe 95 zł Dziecko do 5 lat miesięcznie 124 zł Od 5 do 18 lat miesięcznie 135 zł Powyżej 18 lat do ukończenia 24 lat – po spełnieniu warunków 674 zł Próg dochodowy na osobę w rodzinie 764 zł Dziecko z niepełn...
Przystępnie o Kodeksie pracy i prawie na co dzień. Znajdziesz tu eksperckie porady, wskazówki HR, a także sprawdzone sposoby na finanse i budżet domowy.