Problemy z bankomatem – jak sobie radzić?

Problemy z bankomatem

Może się zdarzyć, że w wyniku awarii bankomat nie wypłaci pieniędzy, a mimo to Twoje konto zostanie obciążone kwotą planowanej wypłaty. Albo że nie dostaniesz ani pieniędzy, a ni karty.

Brak wypłaty z bankomatu

Jedynym rozwiązaniem jest złożenie reklamacji. Im szybciej to zrobisz, tym szybciej odzyskasz pieniądze. Reklamuj w banku, który jest operatorem (właścicielem) urządzenia. Informacje na ten temat wraz z numerem kontaktowym znajdziesz na urządzeniu.

Jeżeli jeszcze przy bankomacie zorientujesz się, ze coś poszło nie tak, zachowaj wydruk potwierdzający nieudaną transakcję. Gdy maszyna go nie wyda, zanotuj numer bankomatu, adres, datę, godzinę i adnotacje o błędzie, które są wyświetlone na ekranie (warto zrobić zdjęcie).

Jeśli już po fakcie stwierdzisz, ze gotówka zniknęła z konta mimo anulowania wypłaty, potrzebne dane znajdziesz w historii operacji na swoim koncie. Reklamację możesz zgłosić od razu na miejscu, dzwoniąc na numer infolinii banku, który jest operatorem urządzenia.

Uwaga! Wtedy koniecznie zanotuj numer, pod którym Twoja reklamacja zostanie zapisana w systemie banku.

Reklamację można też złożyć za pośrednictwem formularza na stronie internetowej banku, wysłać listem polecony, lub złożyć osobiście w oddziale banku. Zgodnie z regulaminem obowiązującym w większości banków należy to zrobić niezwłocznie. Natomiast bank ma aż 30 dni na rozpatrzenie reklamacji i zwrot środków na konto. A w sytuacjach bardzo skomplikowanych, gdy musi wyjaśnić okoliczności zdarzenia, nawet 60 dni. Na szczęście w większości przypadków pieniądze wracają na konto szybciej.

Gdy bankomat zatrzymał kartę...

Jeżeli bankomat, który zatrzymał kartę, znajduje się w placówce banku, od razu zgłoś ten fakt. Jest duża szansa, ze odzyskasz ją od razu. Jeśli to maszyna w centrum handlowym lub na ulicy, zadzwoń pod podany na urządzeniu numer infolinii. Konsultant powie Ci, w jaki sposób i kiedy swoją kartę odzyskasz.

Teoretycznie karta „połknięta” przez bankomat jest bezpieczna, ale i tak warto ją zablokować.

Bank odmawia uznania reklamacji?

I tak może się zdarzyć. Wtedy musisz w ciągu 30 dni złożyć odwołanie. A jeśli i ono nie zostanie przyjęte, zgłosić się do Rzecznika Finansowego, który pomaga w takich sytuacjach. Możesz to zrobić telefonicznie, pod numerem 22 333-73-25, mailowo na adres: porady@rf.gov.pl lub skorzystać z formularza na stronie rf.gov.pl.

Komentarze

Czytaj także...