Co zrobić, gdy bankomat nie wypłacił pieniędzy?
Bankomat nie wypłacił pieniędzy. Co musisz wtedy zrobić?
Podchodzisz do bankomatu, wkładasz
kartę płatniczą, wpisujesz PIN i... nic. Nie ma ani karty, ani
pieniędzy. Czy wiesz co zrobić w takiej sytuacji?
Jeśli zdarzy się, że bankomat zatrzyma Twoją kartę albo nie wypłaci pieniędzy, przede wszystkim musisz zachować spokój, bo nerwowe stukanie w klawisze na pewno nie pomoże.
Zatrzymana karta w bankomacie
Bankomat zatrzyma kartę, gdy kilkakrotnie błędnie wpiszesz PIN albo użyjesz karty, której termin ważności minął. Powodem problemów może być też awaria czytnika lub maszyny podającej gotówkę. Jeśli tak się stanie, odczekaj kilka minut. Niewykluczone, że po chwili bankomat wysunie karę, która, jeśli zbyt wcześnie odejdziesz, może wpaść w niepowołane ręce.
Uwaga! Awarię urządzenia trzeba zgłosić w banku, do którego należy. Sytuacja jest prosta, gdy znajduje się przy placówce – wówczas możesz osobiście poinformować o zdarzeniu. Jeśli bankomat stoi np. w sklepie albo należy do sieci (np. Euronet, Planet Cash), poszukaj naklejki z telefonem do operatora. Zadzwoń pod wskazany numer. O zatrzymaniu karty koniecznie poinformuj także swój bank. Jeśli uzna, ze w tej sytuacji warto zastrzec kartę, zrób to.
Brak pieniędzy z bankomatu
Jeśli bankomat nie wypłacił pieniędzy, weź wydruk potwierdzenia niezrealizowanej transakcji. Gdyby okazało się to niemożliwe, zrób telefonem zdjęcie komunikatu na ekranie. Zanotuj też godzinę i datę oraz kwotę, jaką chciałeś wypłacić. Zapisz numer bankomatu (zwykle jest na boku urządzenia).
Uwaga! Jak najszybciej sprawdź stan konta. Możesz to zrobić w najbliższym oddziale banku lub przez bankową infolinię. Jeśli okaże się, że pieniędzy nie ma na rachunku, złóż reklamację do banku. Zwykle można to zrobić telefonicznie. Na rozpatrzenie reklamacji bank ma 30 dni.
Podwójna wypłata z bankomatu
Może się zdarzyć, że wypłacałeś z bankomatu 100 zł, a z wyciągu wynika, ze bank ściągnął z konta 2 razy po 100 zł. Takie podwójne księgowanie wypłat zdarza się w sytuacji awarii sieci bankomatów. Zwykle bank sam zauważa błąd, informuje o nim na swojej stronie i zwraca niesłusznie pobrane środki na konto.
Gdyby tak się jednak nie stało, zadzwoń na infolinię i złóż reklamację.
Komentarze