Nauka przez internet – jak się uczyć przez internet?
Nauka przez internet. Jak się uczyć?
Internet to nie tylko przestrzeń dzięki której zrobisz szybki przelew czy zakupy bez wychodzenia z domu. To także miejsce, gdzie wciąż możesz uczyć się nowych rzeczy. Dlatego warto wiedzieć, jak się za to zabrać i …. się tego nie bać :)
Czego możesz uczyć się w internecie?
Oferta edukacyjna robi wrażenie. Znajdziesz tu nie tylko profesjonalne kursy, które podniosą Twoją wartość jako pracownika (np. szkolenia z zarządzania czasem, wystąpień publicznych itp.), lecz także te, które ułatwią Ci codzienne życie i pomogą rozwijać pasje, które przez lata odkładałeś na bok (np. ogrodnictwo, języki obce, kursy z podstaw fotografii czy biznesu).
Zajęcia mają różne formy. Mogą to być prelekcje albo wykłady ilustrowane tradycyjną prezentacją, ale także interaktywne warsztaty, zawierające szereg ćwiczeń i zadań do wykonania.
Uwaga! Często noszą one angielską nazwę „webinar” (to połączenie angielskich słów – web – sieć i seminar – seminarium).
Co możesz zyskać ucząc się w internecie?
Spotkania mogą być otwarte i szeroko dostępne. Inne przedsięwzięcia będą miały kameralny charakter (kilku, kilkunastu uczestników). Te drugie pozwalają na aktywne uczestnictwo – zadawanie pytań w trakcie, włączanie się do dyskusji.
Wielu organizatorów po samym spotkaniu udostępnia słuchaczom materiały pozwalające wrócić do poruszanych kwestii. Inni zadają pracę domowe, dzięki którym można przećwiczyć zdobyte umiejętności. Niektóre z webinarów kończą się testem zaliczeniowym lub egzaminem, a uczestnik może liczyć na świadectwo ukończenia kursu lub certyfikat.
Czego potrzebujesz do nauki w internecie?
By wziąć udział w internetowym szkoleniu lub kursie, wystarczy komputer, smartfon lub tablet. Niepotrzebne Ci dodatkowe oprogramowanie. Warto jednak zatroszczyć się, by jakość połączenia internetowego była jak najlepsza – transmisja nie będzie się zacinać, a obraz zawieszać.
Uwaga! Dlatego w trakcie wykładu wyłącz programy działające w tle (np. Skype). Zawsze też sprawdź organizatora, np. szukając opinii na jego temat lub dzwoniąc do firmy lub uczelni, na którą się powołuje.
Co zrobić, by wziąć udział w webinarium?
Znalazłeś informacje o wykładzie? Kliknij w ikonkę „wezmę udział” lub skontaktuj się z organizatorem. Jeśli szkolenie jest odpłatne, przed otrzymaniem linku aktywacyjnego będziesz musiał wnieść opłatę. W przypadku bezpłatnych webinarów link do transmisji otrzymasz wówczas, gdy potwierdzisz udział, ewentualnie wypełnisz pola z informacjami o sobie (np. imię, nazwisko, adres e-mail), nigdy numer logowania na konto lub karty! lub odpowiesz na pytania w krótkiej ankiecie.By dołączyć do spotkania, kilka minut przez rozpoczęciem spotkania kliknij w link aktywacyjny, który otrzymasz od organizatora. Przeniesie Cie on do wirtualnego pokoju.
Tutaj znajdziesz najlepsze kursy i poradniki w polskim internecie!
Kliknij i sprawdź»
Komentarze