Czym jest przedłużona gwarancja i ile trzeba za nią zapłacić?

Czym jest przedłużona gwarancja?

Oferta tzw. przedłużonej gwarancji to już standard przy zakupie sprzętu elektronicznego w sieciowych sklepach. Ale czego ona tak naprawdę dotyczy i na co możesz liczyć jako klient?





Czym jest przedłużona gwarancja?


Przedłużona gwarancja to nic innego jak dodatkowe ubezpieczenie sprzętu. Daje ją nie sklep, a firma ubezpieczeniowa, która ze sklepem współpracuje. I to ona odpowiada za rozpatrzenie ewentualnej szkody.

Dodatkowe ubezpieczenie oferowane jest na niemal każdy sprzęt RTV lub AGD. Niektóre firmy nie oferują jej na produkty o wartości poniżej 100 zł.
Uwaga! Wysokość ubezpieczenia zależy od rodzaju sprzętu, zakresu ochrony oraz czasu trwania ubezpieczenia. Zwykle jest to od 3 do 5 lat. Zakres gwarancji może obejmować uszkodzenia mechaniczne, kradzież, wandalizm, przepięcia.

Jednak w szczegóły ochrony warto wczytać się dokładniej. Dotyczy ona bowiem tylko tych sytuacji, w których do szkody doszło w wyniku działania czynnika zewnętrznego, sprzętu używany jest przez właściciela, zgodnie z jego przeznaczeniem i instrukcją obsługi. A to już ubezpieczycielowi pozwala na swobodną interpretację przy wycenie szkody.

Ile kosztuje przedłużona gwarancja?


Zwykle od 10 do 40% wartości sprzętu. To dużo. Ubezpieczyciel może zobowiązać się do naprawy sprzętu lub jego wymiany na nowy egzemplarz. W przypadku braku takiego samego na rynku – do zaoferowania sprzętu o podobnych parametrach i wartości.

Nie podejmuj decyzji pod presją czasu

UOKiK od kilku lat zwraca uwagę na coraz liczniejsze interwencje w sprawach dotyczących tzw. przedłużonych gwarancji.
Uwaga! Na zawarcie umowy ubezpieczenia masz 30 dni od momentu zakupu.

Taki sam okres przysługuje Ci, jeśli już zawartą umowę chcesz rozwiązać.

Komentarze

Czytaj także...