Jak zabezpieczyć swój Messenger?

Zabezpiecz swój Messenger. Krok po kroku - jak pozbyć się wirusów

Coraz częściej na Messengerze pojawiają się wiadomości od oszustów, którzy podszywają się pod znajomych. Facebook stworzył specjalną stronę na radzenia sobie z tym problemem - i kilkoma innymi.






Nawet jeśli nie dostawałeś do tej pory podejrzanych wiadomości, warto lepiej zabezpieczyć swoje konto.

Jak zabezpieczyć konto na Facebooku?

Wejdź na stronę facebook.com/hacked i wybierz jedną z opcji:

Znalazłem post, wiadomość lub wydarzenie, którego nie utworzyłem.
Ktoś dostał się do mojego konta bez mojej zgody.
Znalazłem konto, które używa mojego imienia i nazwiska lub zdjęć;
Inne osoby mogą zobaczyć rzeczy, które miały być prywatne.
Na tej liście nie ma odpowiedniej opcji.

Później otrzymasz powiadomienie - informację, ze system pomoże Ci zabezpieczyć konto. Przeprowadzi Cię przez kilka kroków umożliwiających zmianę hasła oraz potwierdzenie, że wszelkie zmiany na koncie, jakie miały miejsce w ostatnim czasie, pochodziły od Ciebie. To trwa tylko kilka minut.

Program antywirusowy na komputerze

Dodatkowo zastosuj program antywirusowy. Zarówno na komputerze lub laptopie jak i w telefonie.
Uwaga! Nie pobieraj programów antywirusowych na smartfony z innych stron niż Play Store. Oto kilka dobrych i co ważne - bezpłatnych tego typu programów: 
Avast Mobile Security;
AVG Anttivirus Free;
Avira Antivirus Security;
Bitdefender Antivirus Free;
Sophos Mobile Security
.

Jak działają oszuści na Facebooku?

Dostajesz wiadomość od znajomego: "Hej, mam do Ciebie ogromną prośbę". "Znajomy" prosi o pomoc finansową, zazwyczaj jest to kilkadziesiąt albo kilkaset złotych przelanych za pomocą kodu BLIK. PO otrzymaniu hasła, oszust natychmiast wypłaca pieniądze z bankomatu. Prośba jest motywowana tym, ze ktoś zgubił torebkę, musi wykupić leki, właśnie stoi przy kasie i okazało się, ze jego karta płatnicza straciła ważność albo okazyjnie chce coś kupić przez internet.

Zanim prześlesz kod BLIK, zadzwoń do znajomego. Dzięki temu Ty nie stracisz pieniędzy, a znajomy dowie się, ze oszuści mają dostęp do jego konta.

Komentarze

Czytaj także...