Wysoki rachunek za telefon

Co zrobić, jeśli rachunek za telefon jest wyższy niż zwykle?

Kiedy podpisywałeś umowę na telefon, wszystko miało być w cenie abonamentu i tak było przez jakiś czas, ale nagle dostałeś wysoki rachunek, choć nie korzystałeś z dodatkowych usług.

W takiej sytuacji przede wszystkim zamów billing (wykaz połączeń, usług itp.), dzięki któremu dowiesz się za co naliczono dodatkowe opłaty.





Możesz zamówić go:
  • dzwoniąc ma infolinię operatora;
  • osobiście w biurze klienta;
  • wysyłając wniosek o wystawienie billingu pocztą - napisany odręcznie (na adres operatora - dane znajdziesz na fakturze).
Uwaga! Niektórzy operatorzy za billingi papierowe naliczają opłaty. Zawsze bezpłatny jest tzw. billing elektroniczny (możesz wydrukować go np. w punkcie ksero).

Z czego wynika wysoki rachunek za telefon?

Najczęściej z dodatkowych usług:
1. Usługi premium - usługi o podwyższonej płatności (m.in. SMS-y, połączenia telefoniczne). Służą do zgłaszania udziały w konkursach, zamawiania gier, dostępu do płatnych treści informacyjnych lub rozrywkowych.
Uwaga! Jeśli ich nie zamawiałeś (np. wysyłając SMS) - złóż reklamację.
2. Usługi dodatkowe - przy podpisywaniu umowy na telefon można czasem otrzymać "dodatkowe usługi gratis". Jeśli nie powiedziano Ci wyraźnie, ze trzeba je wyłączyć po okresie promocji, gdyż inaczej staną się płatne - możesz zareklamować naliczoną za nie opłatę.
Uwaga! Zadzwoń do BOK i zablokuj usługi premium i usługi dodatkowe.

Reklamacja wysokiego rachunku za telefon

Reklamację najlepiej złożyć na piśmie. Do czasu rozpatrzenia opłać sam abonament, wpisując na druku opłaty "kwota bezsporna".
Uwaga! Reklamacja jest bezpłatna. Jeśli nie dostaniesz odpowiedzi w ciągu 30 dni, jest uważana za uznaną.

Jak napisać reklamację wysokiego rachunku za telefon?

Uwaga! Reklamację możesz napisać odręcznie lub na komputerze. Pamiętaj, żeby się podpisać. Nadaj przesyłkę listem poleconym i zachowaj kopię pisma oraz dowód jego nadania. Rozpatrzenie reklamacji jest bezpłatne.




Operator nie uznał reklamacji wysokiego rachunku za telefon

Masz prawo do rozpatrzenia sporu przed Prezesem Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Wniosek o przeprowadzenie postępowania możesz złożyć:

1. Pisemnie na adres: Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej, ul. Kasprzaka 18/20, O1-211 Warszawa.

2. Przez internet, na stronie: www.uke.gov.pl/kontakt.
Uwaga! Na złożenie wniosku masz 12 miesięcy od złożenia reklamacji u operatora. 

Komentarze

Czytaj także...