Konto ZIP NFZ
Czy warto zarejestrować konto ZIP NFZ?
Zintegrowany Informator Pacjent (ZIP) to portal prowadzony przez NFZ, dostępny na stronie https://zip.nfz.gov.pl. W części, z której każdy może korzystać znajdziesz m.in. informacje o:- przychodniach i szpitalach (np. telefony do rejestracji, godziny pracy);
- pomocy w nagłych przypadkach;
- programach profilaktycznych, z których możesz skorzystać z w ramach NFZ.
Dużo więcej korzyści da Ci zarejestrowanie się w ZIP. Po zalogowaniu się na swoje konto ZIP będziesz mieć m.in. dostęp do informacji o:
- swoim leczeniu w szpitalach, poradniach specjalistycznych i rehabilitacyjnych (dowiesz się też, ile ono kosztowało);
- przepisanych lekach;
- odbytych badaniach;
- kolejce do sanatorium (jak długo musisz czekać).
Konto w ZIP założysz w każdym oddziale NFZ
Musisz okazać dokument tożsamości (dowód lub paszport). Pracownik NFZ poda Ci login oraz hasło do konta w ZIP. Za ich pomocą aktywujesz konto. Informacje na koncie w ZIP będą dostępne po upływie 24 godzin. System aktualizuje je raz na dobę.Konto ZIP możesz również założyć przez internet
Jest to możliwe, jeśli masz swój profil zaufany, czyli elektroniczny podpis, który umożliwia kontakt z różnymi urzędami i instytucjami.Jak założyć profil zaufany?
Możesz założyć konto przez bankowość elektroniczną - bez wychodzenia z domu. Wchodzisz w zakładkę "e-urząd". Taką możliwość mają klienci banków: PKO BP, Pekao SA, Raiffeisen Polbank, BGŻ BNP Paribas, Bank Millennium, mBank, Inteligo.Drugi sposób na założenie profilu zaufanego:
- wchodzisz na stronę https://epuap.gov.pl;
- klikasz w ikonkę "zarejestruj się"
- podajesz swoje podstawowe dane oraz e-mail.
Jak założyć konto ZIP przez internet?
Aby założyć konto ZIP przez internet:- wchodzisz na stronę internetową ZIP NFZ;
- klikasz w ikonę "zarejestruj się";
- podajesz swoje imię i nazwisko, serię i numer dowodu oraz swój wojewódzki oddział NFZ.
Komentarze