Internetowe sklepy spożywcze - jak robić zakupy?





Zakupy w internetowych sklepach spożywczych

Tego typu zakupami będziesz zachwycony, jeżeli nie przepadasz za godzinami spędzonymi w wielkich sklepach w hałasie, zaduchu, sztucznym świetle i z dziesiątkami innych osób.

W zaciszu domowym będziesz mógł wybrać wszystkie artykuły, a kurier przywiezie Ci ciężkie torby do domu. To wspaniałe rozwiązanie nie tylko na dni, kiedy czujesz się gorzej. Świetnie sprawdzi się też przed świętami, gdy w sklepach panuje rozgardiasz trudny do wytrzymania.
Uwaga! Ceny w internetowych sklepach są jednak wyższe niż w najtańszych supermarketach, ale niższe niż w osiedlowych sklepach.

Najpopularniejsze spożywcze sklepy internetowe

Bez względu na to, gdzie mieszkasz, możesz zrobić zakupy spożywcze. Oto polecane sklepy:

www.dodomku.pl - serwis z Wejherowa, w którym można zrobić zakupy bez względu na to, gdzie się mieszka. Dostawa na terenie Polski bezpłatna.

www.e-piotripawel.pl - sieć sklepów w różnych miastach Polski - Poznaniu, Wrocławiu, Gdańsku, Bydgoszczy, Łodzi i Warszawie. W tych miastach i okolicach można zamówić produkty z Piotra i Pawła.

alma24.pl - sklepy Alma są już w wielu miastach, jednak nie tylko w nich można zrobić internetowe zakupy. Alma24.pl wysyła zamówione towary do każdego miejsca w Polsce.

Poza tym w większości miast są lokalne sklepy lub firmy dostarczające zakupy spożywcze do domu.

Rejestracja w internetowym sklepie spożywczym

Zrobimy internetowe zakupy na przykładzie sklepu Piotr i Paweł :)

Za oknem deszcz, mokre ulice nie zachęcają do spacerów, a w domu jest tak przyjemnie. Tak więc siadasz wygodnie i robisz zakupy przez internet, np. w sklepie Piotr i Paweł..

Łączysz się z internetem  i uruchamiasz przeglądarkę, np. Firefox lub IE. W oknie przeglądarki  wpisujesz adres www.e-piotripawel.pl i wciskasz klawisz enter.

Otworzy się strona sklepu. Jesteś na niej poproszony o podanie miejsca dostawy. Pomocna jest mapka. Wybierasz miasto i klikasz strzałkę - zobaczysz listę. Na pierwszej pozycji będzie miasto wojewódzkie wybrane przez Ciebie, poniżej mniejsze miejscowości leżące w jego pobliżu. Kliknij na odpowiednią nazwę, a potem na przycisk - "Przejdź do sklepu".

Zobaczysz stronę sklepu. Zarejestruj się. W tym celu kliknij na przycisk - "zarejestruj".  W formularzu wpisz swoje dane, wstaw zaznaczenie przy oświadczeniu o akceptacji regulaminu i kliknij - "Akceptuje".

Zobaczysz informację, ze został do Ciebie wysłany e-mail z linkiem do aktywacji konta. Uruchom program pocztowy i odbierz e-mail. Kliknij na link. Zostaniesz przeniesiony na stronę z potwierdzeniem rejestracji. Zobaczysz okna logowania. Wpisz podany przez siebie podczas rejestracji login i hasło z e-maila. Kliknij na  - "Zaloguj".
Uwaga! Na tej stronie jest też informacja, że podczas pierwszego logowania należy zmienić hasło z podanego przez sklep na swoje. Zrób to teraz.
Zamknij stronę i uruchom ponownie. Kliknij na - "Zaloguj". Pojawi się strona z Twoimi danymi. Poniżej będzie pole służące do zmiany hasła. Podaj stare hasło (z e-mail przysłanego Ci przez sklep), a poniżej dwukrotnie nowe hasło. Kliknij na - "Zatwierdź".

Robisz zakupy w internetowym sklepie spożywczym

Masz już konto, możesz więc rozpocząć zakupy. Jeżeli wchodzisz na stronę sklepu i nie jesteś zalogowany, możesz się zalogować na początku zakupów. Wtedy możesz  dowolnej chwili przerwać zakupy i zamknąć stronę sklepu, a gdy ponownie się zalogujesz, Twój koszyk będzie wypełniony wcześniej wybranymi rzeczami i będziesz mógł dokończyć zakupy.
Uwaga! Jeśli jednak zapomnisz o logowaniu u wybierzesz towary, to możesz też zalogować się się później, a wybrane towary pozostaną w Twoim koszyku.
Zobaczysz listę kategorii po lewej stronie okna. Gdy klikniesz na - "Promocje" zobaczysz aktualne promocje. Możesz też w okno wyszukiwarki wpisać nazwę produktu i kliknąć na - "Szukaj".

Natomiast po wyszukiwarką są kategorie towarów. Gdy klikniesz na wybraną, np. Herbaty, rozwija się bardziej szczegółowa lista. Klikasz na wybraną kategorię. Wówczas w oknie po prawej stronie pojawiają się dostępne produkty. Gdy klikniesz na obrazek, zostanie powiększony produkt, żebyś mógł lepiej przyjrzeć się opakowaniu. Natomiast po kliknięciu na nazwę produktu zobaczysz jego opis.

Jeśli chcesz wybrany towar dodać do koszyka, wpisz ile opakowań lub sztuk danej rzeczy kupujesz i kliknij przycisk koszyka. Produkt zostanie dodany.
Uwaga! W prawym górnym rogu będzie widoczny stan Twojego koszyka. Gdy na to pole najedziesz kursorem myszy, wówczas napis zmieni się na  "Kliknij, aby przejść do koszyka". Kliknij w niego i wtedy zobaczysz, co umieściłeś w koszyku.
Teraz możesz zmienić zamówienie. Np. herbata Dilmah jest za droga, to kliknij na przycisk - "Usuń". Produkt zniknie z Twojego koszyka. Możesz też wprowadzić zmianę w liczbie opakowań - wystarczy np. w polu ilość zamiast cyfry 1 wpisać inną i klikną na - "Zmień".

Jeśli natomiast z jakiegoś powodu zechcesz w ogóle zrezygnować z zakupów, wówczas kliknij na przycisk - "Usuń wszystkie", a koszyk zostanie opróżniony, a Ty możesz zacząć zakupy od nowa lub wyjść ze sklepu.

Płacisz za zakupy w internetowym sklepie spożywczym

Gdy wszystkie produkty, które chcesz kupić, masz już w koszyku, musisz przejść do zapłaty i dostawy. Zobacz, jak to zrobić.

Kliknij na przycisk - "Kliknij, aby przejść do koszyka - sprawdź, czy są w nim wszystkie produkty, które chciałeś kupić. Jeśli tak jest, kliknij na przycisk - "Kupuj".
Uwaga! W tym sklepie minimalna kwota, na którą można zrobić zakupy, wynosi 80 zł. Dopóki rachunek nie osiągnie tej sumy, nie pojawia się przycisk Kupuj.
Pojawi się podsumowanie Twojego zamówienia, a poniżej możesz wybrać sposób i termin dostawy oraz sposób płatności. Zaznacz sposób dostawy. Przy dostawie do domu wybierz termin, klikając na samochód ustawiony we właściwy dzień i godzinę.

Wybierz sposób płatności i potem kliknij na - "Zamawiam"
Uwaga! Jeśli zdecydujesz się na gotówkę lub płatność kartą u kuriera, to w wybranym terminie czekasz na kuriera. Natomiast jeżeli wybrałeś płatność online, musisz jeszcze przejść procedurę płacenia.

Reklamacje w internetowym sklepie spożywczym

Zakupy internetowe są obsługiwane przez ludzi, a nie maszyny. Wobec tego może się zdarzyć, że czegoś w Twoim zamówieniu zabraknie albo promocyjny towar zostanie zaksięgowany po normalnej cenie. Nie obawiaj się takiej sytuacji.
Uwaga! Wszystko dokładnie sprawdź po wyjściu kuriera i jeśli okaże się, że coś jest nie tak, to zadzwoń do sklepu. Obsługa internetowych sklepów spożywczych przyjmuje uzasadnione pretensje. zazwyczaj wszystkie nieporozumienia są załatwiane na korzyść klienta. Pieniądze za brakujące lub źle policzone towary są zwracane.  

Komentarze

Monika pisze…
Ze wszystkim się zgadzam prócz kwestii cen - wszystko zależy od aktualnych promocji.
Anonimowy pisze…
Bardzo ciekawie to zostało opisane.
Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

Czytaj także...