Oświadczenie o zapoznaniu się z regulaminem pracy
Oświadczenie o zapoznaniu się z regulaminem pracy - wzór
Obowiązkiem pracodawcyjest zapoznanie pracownia z aktami wewnątrzzakładowymi, które obowiązują w jego zakładzie pracy przed rozpoczęciem przez niego pracy.Pracodawca ma obowiązek na podstawie art. 24112 § 2 k.p., zawiadomić pracowników o wejściu układu zbiorowego w życie, o zmianach dotyczących układu, oraz o wypowiedzeniu i rozwiązaniu układu. Ponadto obowiązkiem pracodawcy jest udostępnić do wglądu na żądanie pracownika teks układu i wyjaśnić jego treść.
Zapoznanie pracownika z treścią regulaminu pracy, który obowiązuje w zakładzie pracy lub odpowiednio obwieszczenia przed rozpoczęciem przez niego pracy, to jeden z obowiązków pracodawcy (art. 1043 § 2 k.p.).
Uwaga! Pracownik stwierdza zapoznanie się z treścią regulaminu pracy własnoręcznym podpisem.Zapoznanie się z treścią regulaminu pracy (treścią obwieszczenia) jest istotne z punktu wiedzenia uregulowań czasu pracy, jakie są szczegółowo określane dla danego zakładu pracy właśnie w tych aktach.
Komentarze