Jakie zmiany w prawie telekomunikacyjnym?

Zmiany w prawie telekomunikacyjnym

21 grudnia 2020 r. wprowadzono kolejną zmianę w prawie telekomunikacyjnym. Jak na tym skorzystasz?

Prawo telekomunikacyjne: rozwiązanie umowy przez e-mail

Do tej pory klient, który chciał rozwiązać umowę z firmą telekomunikacyjną, musiał wypełnić dokumenty w formie papierowej i dostarczyć je do punktu obsługi lub wysłać listem poleconym.

Uwaga! Nowe przepisy pozwalają, by umowę abonencką rozwiązać za pośrednictwem poczty e-mail. Wystarczy wysłać operatorowi oświadczenie o rezygnacji z usług. Jego obowiązkiem jest potwierdzenie otrzymania oświadczenia i że je przyjął.

Prawo telekomunikacyjna: koniec umowy

Co najmniej 30 dni wcześniej dowiesz się, że Twoja umowa dobiega końca. Dotychczasowe przepisy pozwalały operatorom automatycznie przedłużać umowę na czas nieokreślony bez konieczności informowania o tym klienta.

Jeśli klient sam nie dopilnował terminów zwykle o takiej zmianie dowiadywał się z pierwszej faktury, która po upływie okresu promocyjnego bywała wyższa. Niektórzy operatorzy zmieniali również w takich umowach okres wypowiedzenia np. na 3-miesięczny.

Uwaga! Teraz te praktyki będą niedozwolone. Operator ma obowiązek zadzwonić do Ciebie na najmniej 30 dni przed końcem umowy i przedstawić aktualnie najkorzystniejsze oferty. Wszystko po to, byś mógł mieć możliwość wyboru.

Prawo telekomunikacyjne: umowa przeszła na czas nieokreślony?

Operator zadzwoni raz w roku, by przedstawić ofertę. Nawet jeśli umowa na czas nieokreślony Ci odpowiada, dostawca usługi ma obowiązek zadzwonić i przedstawić swoje najkorzystniejsze oferty. To szczególny ukłon w stronę tych, którzy na co dzień nie śledzą promocji i przedłużają umowy na mniej korzystnych warunkach.

Prawo telekomunikacyjne: zużycie danych

Teraz na bieżąco prześledzisz, ile danych zużywasz. Pewnie nie raz zdarzyło się, ze rachunek za telefon Cię zaskoczył. Niechcący wykonane połączenie na numer o innych stawkach opłat lub zużycie wielu danych w internecie, za które trzeba było dopłacić.

Uwaga! Zgodnie z nowymi przepisami dostarczycie usług ma obowiązek zapewnić Ci narzędzia do monitorowania zużycia danych na bieżąco. Wysokość rachunku już Cię nie zaskoczy!

Prawo telekomunikacyjne: zmiana operatora usług

Teraz możesz również liczyć na zmianę operatora usług bez przerwy w dostępie do internetu. Ponieważ dziś już niemal każdy wykorzystuje internet na co dzień do pracy lub nauki, obowiązkiem operatorów będzie zapewnienie płynności usług internetowych wówczas, gdy zmieniasz jej dostarczyciela (przy zmianie numeru telefonicznego).

Jeśli czas oczekiwania na dostęp do nowej sieci przedłuży się więcej niż o jeden dzień roboczy, możesz domagać się od operatora odszkodowania w wysokości 1/4 sumy opłat miesięcznych.

Komentarze

Czytaj także...