Wniosek o ustanowienie drogi koniecznej
Wzór wniosku o ustanowienie drogi koniecznej
Wniosek o ustanowienie służebności drogi koniecznej (drogowej) może być złożony przez właściciela nieruchomości, która nie ma dostępu do drogi publicznej.
Wniosek składa się celem ustanowienia dostępu do drogi publicznej. Należy go złożyć w sądzie rejonowym - miejsca położenia nieruchomości. Nie ma z góry ustalonego terminu, w jakim należy złożyć taki wniosek.
Ponadto w piśmie wskazujesz:
Wniosek musisz własnoręcznie podpisać.
Jak złożyć wniosek o ustanowienie drogi koniecznej?
We wniosku musisz wskazać dowody własności nieruchomości, która nie ma dostępu do drogi publicznej, potrzebę ustanowienia takiej służebności, właścicieli wszystkich nieruchomości, przez które ma przebiegać droga.Ponadto w piśmie wskazujesz:
- sąd lub inny organ do którego kierujesz wniosek;
- nazwiska i adresy osób, których dotyczy postępowanie, w tym osoby, która wnosi wniosek lub jej pełnomocnika;
- podpis osoby wnoszącej wniosek;
- orzeczenie rodzaju pisma (tutaj wniosek);
- oświadczenia, dowody, wnioski etc.;
- wymienienie załączników (np. opłaty, pełnomocnictwo, odpisy itd.).
Uwaga! Dla sądu złóż dwa egzemplarze pisma, a po jednym egzemplarzu dla każdej innej osoby (tzw, odpisy pisma). Nie zapomnij o jednym egzemplarzu dla siebie, na którym sąd potwierdzi wniesienie wniosku.Jeśli wniosek będziesz wnosił za pośrednictwem poczty, to zrób to listem poleconym i koniecznie zachowaj dowód jego nadania. Każdy zostawiony w sądzie egzemplarz musi mieć komplet załączników. Wraz z egzemplarzem dla sądu złóż oryginały dokumentów.
Wniosek musisz własnoręcznie podpisać.
Komentarze