Jak napisać reklamację nieudanej wycieczki lub wczasów?

Reklamacja wycieczki lub wczasów - wzór

Jeżeli wydałeś majątek na wycieczkę lub wczasy, a organizator nie dopełnił umowy, to masz prawo domagać się rekompensaty. Złóż wtedy reklamację.





Reklamację wycieczki lub wczasów należy przygotować na piśmie i złożyć u organizatora wypoczynku.
Uwaga! Nie robi się tego u agenta, u którego została podpisana umowa.   

Jak napisać skuteczną reklamację wycieczki lub wczasów?

Należy opisać to, co było niezgodne z zawartą umową lub ofertą.
Uwaga! Biuro turystyczne jest związane umową, która została zawarta z klientem, a także ofertą, czyli atrakcjami, jakie biuro zamiesiło w swoim  katalogu.
Reklamacja może być złożona osobiście lub wysłana listem poleconym za potwierdzeniem odbioru.
Uwaga! List z reklamacją musi dotrzeć do organizatora wycieczki lub wczasów nie później niż 30-tego dnia od daty, gdy się zakończyła impreza. Dotrzymanie tego terminu jest bardzo ważne, bo gdy zostanie on przegapiony, to biuro podróży nie ma obowiązku nam odpowiadać i wtedy pozostaje wyłącznie droga sądowa. 
Trzeba też pamiętać o odebraniu potwierdzenia złożenia reklamacji. Jeżeli samemu się ją składa w biurze, to należy poprosić, by podbito nam pieczątkę na kopii.

Biuro podróży  ma 30 dni na odpowiedź, gdyby nie chciało uznać reklamacji, a gdy nie odpowie, to znaczy, że reklamacja została uznana.

Podstawa prawna: art. 16 b ust. 3 ustawy o usługach turystycznych (DzU nr 223/2004,poz. 2268, z późń. zm.)




Wzór reklamacji wycieczki lub wczasów

Poniżej zamieszczam wzór reklamacji.
Uwaga! To tylko wzór, a dane osób są fikcyjne.  Oczywiście wzór może być modyfikowany wedle własnych potrzeb.

Krótkie wyjaśnienie:

1) W lewym górnym roku kartki podaje się swoje dane osobowe oraz numer umowy, jaka podpisano z biurem podróży (dla ułatwienia identyfikacji).

2) W prawym górnym rogu kartki należy napisać datę (pamiętając, że reklamacja musi wpłynąć do organizatora najpóźniej w terminie 30 dni, licząc od dnia zakończenia imprezy). Podaje się też nazwę oraz adres organizatora, u którego została wykupiona impreza turystyczna.

3) Na początku reklamacji wymienia się przepisy, na które się powołujemy. Trzeba też podać miejsce oraz termin imprezy turystycznej.

4) Reklamację należy szczegółowo uzasadnić. Opis może być emocjonalny.
Uwaga! Przedmiotem reklamacji może być wszystko, co było niezgodnie z podpisaną umową oraz ofertą organizatora. Gdyby bowiem impreza turystyczna miała mieć niższy standard, to obowiązkiem organizatora jest uprzedzenie o tym fakcie.
5) W reklamacji należy wskazać wysokość oczekiwanej przez nas rekompensaty, która najłatwiej ustalić za pomocą tzw. Tabeli Frankfurckiej, bo ułatwi to obliczenie wysokości odszkodowania.

6) Reklamację należy odręcznie podpisać. Najlepiej niebieskim długopisem. 

Komentarze

Czytaj także...