Wzór reklamacji do biura podróży

Jak napisać reklamację do biura podróży - wzór

Jeżeli w biurze podroży pokazano Ci w folderze hotel przy plaży z widokiem na morze i obiecano atrakcyjną wycieczkę w cenie, a na miejscu wszystko wyglądało inaczej, a ta atrakcyjna wycieczka okazała się wędrówką po najbliżej okolicy, to warto wtedy złożyć reklamację

Jak wygląda procedura składania reklamacji do biura podróży?

Swoje zastrzeżenia trzeba zgłosić jak najszybciej już na miejscu rezydentowi biura podróży lub pilotowi wycieczki oraz zażądać wywiązania się ze wszystkich warunków, które zawiera umowa, a gdy to nie odniesie skutku, to można zrezygnować z pobytu i zażądać zapewnienia powrotu do miejsca wyjazdu. 




Jeśli zdecydujesz się zostać, reklamację do biura podroży należy zgłosić wkrótce po powrocie.
Uwaga! Termin oraz tryb składania reklamacji do biura podroży jest zapisany w umowie.
Tutaj nie ma jednego standardu. Natomiast wszystkie biura podróży mają obowiązek udzielić odpowiedzi na zgłoszone zastrzeżenia w ciągu 30 dni (nie można przedłużać tego terminu). Jeśli tego nie zrobią, to będzie to oznaczało, że reklamacja została uznana.
Uwaga! Twoje roszczenia przedawniają się po dziesięciu latach.

Kiedy trzeba zgłosić reklamację usługi turystycznej do biura podroży?

Przepisy mówią, że reklamację powinno zgłosić się w ciągu 30 dni, ale biuro podroży ma prawo zastrzec krótszy termin. Jednak nie może on być rażąco krótki (np. dwa dni lub tydzień), a uwzględnienie reklamacji nie może być obwarowane uciążliwymi formalnościami.
Uwaga! Gdy umowa zawiera takie zapisy, to Urząd Ochrony Konkurencji I Konsumentów wpisze je do rejestru klauzuli niedozwolonych.
Przykładowe klauzule:
"Reklamacje należy zgłaszać w formie pisemnej w terminie 7 dni od daty zakończenia imprezy".

"Warunkiem rozpatrzenia reklamacji jest zgłoszenia przedmiotu reklamacji pilotowi lub kierownikowi grupy w czasie trwania imprezy w formie pisemnej, potwierdzonej adnotacją pilota lub kierownika".

"Reklamacje dotyczące bezpośrednio ośrodka lub świadczeń winny być zgłaszane na miejsce, pod rygorem nieważności".

Wycena rozmiaru szkód i jakiego żądać odszkodowania od biura podróży?

Tutaj warto skorzystać z Tabeli Frankfurckiej. Nie obowiązuje ona oficjalnie, ale szanujące się biura podróży honorują zawarte w nim zasady.

Dzięki niej określisz, o jaki procent należy obniżyć cenę wycieczki (zwrócić koszty) w związku z konkretnymi uchybieniami.

Za inną niż obiecano odległość od plaży można zażądać 5-15 % ceny wycieczki, za brak widoku na morze 5-10 %, za brak klimatyzacji 10-20 %, za hałas w dzień 5-25 %, zaś hałas w nocy 10-40 %.
Uwaga! Zachowaj umowę, w której zapisano wszystkie zobowiązania biura podróży oraz katalog biura, z którego została zaczerpnięta oferta. warto też zrobić zrzut strony internetowej z wybraną ofertą.  Zrób zdjęcia, nagrywaj filmy, rejestruj nagrania dźwiękowe - będą to dowody, że biuro podróży nie wywiązało się z umowy. Skontaktuj się też z innymi uczestnikami imprezy, którzy zostali poszkodowani w podobny sposób. Ich zeznania będą bardzo pomocne.


Wróciłeś właśnie z koszmarnych wakacji i czujesz się oszukany przez biuro podróży? Obiecywano Ci wspaniałe pokoje, wyśmienite posiłki i uprzejmą obsługę? Jeśli biuro podróży nie wywiązało się ze swoich obietnic – złóż reklamację i odzyskaj swoje pieniądze! Ta książka da Ci nie tylko gotowy wzór reklamacji, ale przede wszystkim zawiera wyczerpujący opis, jak napisać reklamację. Nie czekaj dłużej, masz tylko 30 dni od końca wczasów na złożenie reklamacji.

Kliknij i sprawdź» 

 Reklamacja do biura podróży wzór

Nie ma gotowego wzoru reklamacji do biura podroży. Musisz w niej na pewno dokładnie opisać:  wady imprezy turystycznej, dołączyć zdjęcia, oświadczenia innych osób, kopię reklamacji, którą wręczyłeś rezydentowi lub pilotowi, kopię rachunków (np. za rowery, korty tenisowe, wejście na plaże lub leżaki), a miały być gratis. Podsumowując reklamacje napisz jakiego odszkodowania się domagasz.

Komentarze

Czytaj także...