Porada prawna online cz. 27





Porada prawna: chwyty marketingowe telezakupów

Telezakupy to klasyczna reklama, która wykorzystuje specjalistyczną wiedzę psychologiczną, dokonując pewnej manipulacji. Cel jest jeden: masz wydać pieniądze! Opisane poniżej techniki wpływania na decyzję widza stosowane są łącznie i właśnie z tego powodu trudno im się oprzeć.

Chwyty marketingowe: wielokrotne zapewnienie, że coś jest wyjątkowe

Hasła "przydatny", "niezbędny", "nowoczesny" słyszysz w reklamie kilkadziesiąt razy, a gdy coś wielokrotnie słyszysz, zaczynasz w to wierzyć.
Uwaga! Pomyśl na spokojnie, czy to możliwe, by np. mocno przypaloną kuchenkę wyczyścić jednym pociągnięciem urządzenia parowego. Przecież to tyko film. Gdyby to buł naprawdę niezwykły produkt, aby go sprzedać nie potrzebna byłaby długa reklama i obniżka ceny.

Chwyty marketingowe: tylko teraz możesz skorzystać z promocji

Według tej zasady pojawia się przekreślona wysoka cena produktu. W czasie emisji reklamy możesz dużo taniej kupić np. robot kuchenny. Często po kilku minutach ta cena jeszcze bardziej spada.
Uwaga! To nie jest żadna wyjątkowa okazja. Nie wierz w to. Żaden sklep nie dopłaci do tego, co sprzedaje. Rzekoma duża wartość, ma dowieść, że jest to produkt wysokiej jakości. Gdyby naprawdę był tyle wart, sklep nie sprzedawałby go taniej.
Sprawdź ceny podobnych produktów. Za sprzęt kuchenny w telezakupach zapłacisz 199 zł (cena bez promocji 249 zł). Ceny takich urządzeń w zwykłych sklepach zaczynają się od 70 zł.

Chwyty marketingowe: to są aktorzy, którzy udają, że mają wątpliwości

Zazwyczaj w telezakupach występują dwie osoby: "gospodyni domowa", która zadaje pytania i "ekspert", który rozwiewa jej wątpliwości. Ta prezentacja ma starannie opracowany scenariusz. Graja w niej wyszkoleni aktorzy.
Uwaga! Nie wierz osobo występującym w reklamach. Są sympatyczni i wiarygodni, bo właśnie za to dostają swoje wynagrodzenie. 

Chwyty marketingowe: przed zakupem jest źle, a po - wspaniale

Reklama zapewnia, że zadbasz o zdrowie, schudniesz, błyskawicznie zrobisz porządek... Obiecuje, że dużo zyskasz małym kosztem.

Przecież to nierealne!
Uwaga! Pomyśl... czy rzeczywiście potrzebujesz "cudownych" rzeczy, bez których wcześniej też sobie świetnie radziłeś.




14 dni na zwrot zakupów

Gdy kupujesz coś przez telefon albo internet, możesz zrezygnować z zakupu bez podawania przyczyny. Na wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy kupna-sprzedaży masz 14 dni od momentu odesłania zakupów.

Oświadczenie wyślij listem poleconym. Możesz też włożyć je do paczki z odsyłanymi zakupami. Wzór oświadczenia powinieneś otrzymać od sklepu. Jeśli go nie ma - znajdziesz ten dokument w internecie. Wpisz w wyszukiwarkę hasło "oświadczenie o odstąpieniu od umowy kupna-sprzedaży".

Komentarze

Czytaj także...