Zadaniowy system czasu pracy
Zadaniowy czas pracy
Zadaniowy system czasu pracy polega na tym, że pracodawca w porozumieniu z pracownikiem ustala zadania, jakie będzie musiał on wykonać w ramach obowiązujących go norm czasu pracy. W tym systemie czasu pracy podstawowe znaczenie mają zadania, jakie pracownik musi wykonać, a nie ściśle określone godziny pracy.
Uwaga! Pracownik ma prawo do pełnej swobody w zakresie intensywności wykonywania powierzonego mu zadania.
Wymiar zadań, jakie pracownik ma do zrealizowania, musi być tak dobrany, by mógł on je wykonywać w obowiązujących normach czasu pracy (8 godzin na dobę i przeciętnie 40 godzin tygodniowo w przeciętnie 5-dniowym tygodniu pracy).
Uwaga! Z tego powodu pracownik w porozumieniu z pracodawcą ustala czas niezbędny do wykonania powierzonych mu zadań.
Kiedy można zastosować zadaniowy czas pracy?
Aby w ogóle można było zastosować zadaniowy system czasu pracy, musi to być uzasadnione przynajmniej jednym z 3 warunków, tj.:
- rodzajem pracy,
- jej organizacją albo
- miejscem świadczenia pracy.
Komentarze