Jak bezpiecznie zrobić przelew przez telefon?

Przelew przez telefon w banku Pekao S.A i PKO BP

Korzystając z pomocy konsultanta można opłacić rachunki bez wychodzenia z domu. Jak to zrobić mając konto w banku Pekao.S.A albo PKO BP?





Nie musisz korzystać z internetu albo obawiać się,że wciśniesz zły przycisk w telefonie. Przelew możesz zrobić za pośrednictwem konsultanta, a nie elektronicznego systemu. W każdej chwili możesz poprosić go o wyjaśnienie ewentualnych wątpliwości. 
Uwaga! Ta forma przekazywania pieniędzy jest całkowicie bezpieczna. Każdy przelew należy potwierdzić kodem autoryzacyjnym. Znasz go tylko Ty (konsultant nie ma dostępu do Twoich kodów).
Przy najbliższej wizycie w banku:
  • powiedz, ze chcesz dostawać kody autoryzacyjne SMS-em (to najwygodniejsza forma);
  • poproś o nadanie numeru PIN (gdy masz konto osobiste w Pekao S.A) albo hasła (gdy masz konto osobiste w PKO BP). 
Uwaga! Najlepiej PIN/hasło zapamiętać. Jeśli zapisujesz go na kartce, dla bezpieczeństwa nie zapisuj na niej numeru klienta ani numeru swojego konta osobistego.

Przelew przez telefon: co przygotować, zanim zadzwonisz do banku?

1. Numer klienta - znajdziesz go w umowie o prowadzenia konta osobistego, możesz też uzyskać go w każdym oddziale swojego banku.

2. Numer PIN (gdy masz konto osobiste w Pekao S.A) albo hasło (gdy masz konto osobiste w PKO BP).

3. Dane do przelewu: kwota przelewu, numer rachunku odbiorcy, nazwa odbiorcy, adres odbiorcy, data wykonania przelewu
Uwaga! Do konsultanta zadzwoń z telefonu stacjonarnego. Miej w pogotowiu telefon komórkowy, by odczytać kod autoryzacyjny, który dostaniesz SMS-em.

Przelew przez telefon: procedury

Są posobne w obu bankach.

Masz konto osobiste w Pekao S.A: 
  • zadzwoń pod numer: 801 365 365 lub 42 683 82 32;
  • na klawiaturze telefonu wybierz "2", aby przejść do serwisu transakcyjnego;
  • wprowadź swój numer klienta i zatwierdź klawiszem #;
  • wprowadź kod PIN;
  • automatyczny lektor przedstawi Ci opcje serwisu. Aby uzyskać połączenie z konsultantem wybierz na klawiaturze telefonu "0".
Masz konto osobiste w PKO BP:
  • zadzwoń na infolinię 800 302 302, wybierz "2", potem "1" - logowanie do serwisu telefonicznego;
  • automat prosi Cie o podanie numeru klienta (wstukaj go na klawiaturze telefonu) a potem o hasło;
  • zostajesz przekierowany do konsultanta;
  • konsultant dodatkowo zada Ci kilka pytań weryfikacyjnych (np. spyta o dane osobowe).
W obu bankach:
  • konsultant poprosi Cię o podanie danych do przelewu a potem je odczyta;
  • przelew potwierdź kodem autoryzacyjnym.  

Co jeszcze możesz zrobić oprócz przelewu?

1. Sprawdzisz stan swojego konta osobistego i historię operacji.
2. Zmienisz dane do przelewów zdefiniowanych i cyklicznych (jak one działają możesz zapytać konsultanta).
3. Doładujesz telefon na kartę.
4. Zmienisz (zaktualizujesz) swoje dane teleadresowe. 

Konto osobiste w banku 

Konto w banku warto mieć, bo korzyści z jego posiadania są liczne i oczywiste. Środki finansowe przechowujesz w bezpiecznym miejscu, a nie np. w szafie pod pościelą. Nawet, gdy Twój bank padnie, depozyty są chronione do wysokości równowartości 10 tys. euro.

Pieniędzmi z konta osobistego możesz płacić rachunki i rozmaite przelewy, nie wychodząc nawet z domu i jeśli nie będzie to całkiem za darmo, lecz bank ściągnie od Ciebie 50 gr za przelew, to w porównaniu z pocztą różnica jest ogromna.

Tam za każdą wpłatę zapłacisz 2,50 zł, no i jeszcze musisz tam pójść z pieniędzmi, poświęcając czas i narażając się na to, ze ktoś może Cie po drodze okraść.

Otwórz konto Pekao lub PKO BP

Komentarze

Czytaj także...