Twoja Telekomunikacja odstąpienie od umowy

Twoja Telekomunikacja - jak odstąpić od umowy? 

Twoja Telekomunikacja. Ta nazwa nie jest przypadkowa. Ma na celu wprowadzić starsze osoby w błąd. Mają one abonamenty w Orange (dawniej: Telekomunikacja Polska, wiec hasło "Telekomunikacja" sugeruje, że mają do czynienia ze swoim operatorem.






Pracownicy Twojej Telekomunikacji wprost kłamią - aby podpisać nową umowę. Dzwonią do potencjalnych ofiar i podszywają się pod Orange, twierdząc np. "Jesteśmy firmą świadczącą usługi na liniach Orange.  Wprowadzamy światłowody (czyli nowoczesne okablowanie) i z tego względu wymieniamy klientom aparaty na nowsze i dużo lepsze.

Uwaga! Często starsze osoby są straszone, że bez wymiany telefonu sygnał telefoniczny zostanie wyłączony w ciągu 3 dni. 
I właśnie w ten sposób starsze osoby są nakłaniane do podpisania umowy, a to, że jest to umowa z zupełnie innym operatorem wychodzi na jaw dopiero wówczas, gdy do klienta odzywa się Orange.

Informuje, że dotychczasowa umowa została zerwana. Gdy klient chce pozostać w Orange i odstąpić od umowy z Twoją Telekomunikacją, okazuje się, że kara za takie odstąpienie wynosi 1600 zł.

Uwaga! Wiele osób zostało oszukanych w ten sposób. Orange informuje, że w ostatnich 6 miesiącach otrzymali kilkaset zgłoszeń o nadużyciach Twojej Telekomunikacji, a zapewne wielkość ta nie odzwierciedla skali działań tego operatora. Niestety Orange nie może samowolnie wstrzymać procedury zmiany operatora i nie może także podejmować interwencji w Twojej Telekomunikacji.

Jak się bronić przed Twoją Telekomunikacją?

Przede wszystkim pomimo zapewnień - podczas rozmowy telefonicznej z handlowcem lub kurierem w domu (przywozi on dokumenty do podpisania) - że masz do czynienia z Orange powinieneś to potwierdzić.

Uwaga! Zadzwoń na infolinię Orange pod numer 801 505 000. Możesz też zgłaszać tam nadużycia. 
Sprawdź na umowie, jak jest nazwa firmy (często jest ona zasłonięta małą karteczką).

Przed podpisaniem umowy dostarczonej przez kuriera sprawdź, czy jest wersja dla Ciebie. I czy w tych dokumentach jest wzór oświadczenia odstąpienia od umowy.

Uwaga! Jeśli nie ma - niczego nie podpisuj. Nie wierz kurierowi, ze dowiezie dokumenty. Powiedz, ze jak dowiezie dokumenty - Ty podpiszesz umowę.

Poszkodowany przez Twoją Telekomunikację  

W sprawię wyłudzenia pieniędzy przez firmę (i inne podobnie działające) prowadzone jest śledztwo przez Prokuraturę Okręgową w Płocku.

Uwaga! Jeśli czujesz się oszukany (lub ktoś z Twoich bliskich), zgłoś to do prokuratury. Prześlij opis sprawy i kopie dokumentów (na kopercie podaj sygnaturę śledztwa - sygn. V Ds. 168/15). Adres: Prokuratura Okręgowa w Płocku, Pl. Obrońców Warszawy 8, 09-402 Płock.
Możesz też zgłosić to telefonicznie - centrala 24 2674, numer wewnętrzny 560 lub 568 (sekretariat), albo numer wewnętrzny 590 (prokurator).

Jak odstąpić od umowy z Twoją Telekomunikacją?

W ciągu 14 dni od podpisania umowy możesz z niej zrezygnować - bez ponoszenia żadnych konsekwencji finansowych. Wystarczy, że w ciągu 14 dni prześlesz listem poleconym (najlepiej ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru) oświadczenie o odstąpieniu od umowy i odeślesz otrzymany aparat telefoniczny.


Gdy minie ten termin, możesz powołać się na działanie pod wpływem błędu i w ten sposób próbować rozwiązać umowę z nieuczciwym przedsiębiorcą.

Uwaga! Powinieneś wysłać oświadczenie o uchyleniu się od skutków prawnych umowy zawartej pod wpływem błędu - art. 84 i 88 Kodeksu cywilnego. Masz na to rok od podpisania umowy.

W razie wątpliwości poproś o pomoc prawników z Federacji Konsumentów - tel. 800 007 707.

Komentarze

Czytaj także...