poniedziałek, 25 lutego 2013

Dopuszczalna temperatura w miejscu pracy





Jaka temperatura w miejscu pracy?

Przepisy BHP konkretnie określają, jakie temperatury muszą panować w pomieszczeniach, gdzie zatrudnieni pracownicy  wykonują swoja pracę.

W biurze, małym sklepie, punkcie usługowym itp. - w tych miejscach pracy musi być zagwarantowana temperatura minimalna + 18 st. C.

W supermarketach, innych dużych pomieszczeniach - w miejscu pracy o dużej powierzchni także musi panować temperatura minimalna + 18 st. C. Jeżeli kasy w supermarkecie są usytuowane przy wejściu, to pracodawca ma obowiązek zapewnić kasjerkom ciepła odzież (np. polary).

Hala produkcyjna - w pomieszczeniach, gdzie pracownicy wykonują pracę fizyczną, musi panować temperatura minimalna + 14 st. C.

Chłodnia - jeśli ze względów technologicznych panuje temperatura minusowa, to obowiązkiem pracodawcy jest zapewnienie pracownikom ciepłej odzieży, ciepłych posiłków regeneracyjnych (np. zupa), ciepłe i zimne napoje.

Uwaga! W sytuacji, gdy temperatura w pomieszczeniach spadnie poniżej wartości określonych w przepisach BHP, pracodawca ma obowiązek wstrzymać pracę, bo jeśli tego nie zrobi, to w razie kontroli inspekcji pracy grozi mu kara grzywny do 30 tys. zł.

Pod gołym niebem - Od 1 listopada do 31 marca, gdy temperatura spadnie poniżej -10 st. C, pracodawca ma obowiązek zaopatrzyć pracowników, którzy wykonują pracę na zewnątrz w odpowiednie ciepłe obuwie i odzież chroniącą zwłaszcza głowę, uszy i ręce.
Share:

0 komentarze: